luni, 18 iunie 2012

Miros de santal, sunet de clopote, la umbra lui Buddha



Dar mai intai, Soju!
Juano a plecat spre casa la 5 dimineata, dar inainte de asta am iesit cu totii in oras ptr ca daca s-ar fi culcat nu s-ar fi putut trezi in timp util. Asa ca am mers sa mancam si sa bem Soju (vin corean din orez). Si am mai baut ceva cu zmeura cred, dar nu mai stiu cum ii zice. Iar de mancat, un platou cu verzituri, kimchi, si feliute prajite de carne de porc. Si evident, supa picanta. De fructe de mare! Masa a fost foarte internationala: un indonezian care traieste in China, doua taiwaneze, un australian care locuieste in Londra, un korean care studiaza chineza si un roman cu stomac asiatic. Limba cea mai folosita a fost chineza. Noroc ca mai intelegeam cate 2-3 cuvinte.Din 100! Amicul australian se cam uita lung. Soju!

Avand un korean la masa, l-am intrebat cum decortichezi crevetii fiind mai greu cu  betele, si mi-a zis simplu: cu mana. Imi place aici! Oamenii nu se complica!
Dupa ce m-am trezit, era necesara o supa picanta! Desi tentat sa mananc unde mi-a placut mult, nu prea fac asta. Vreau sa descopar si alte locuri si alte gusturi! (in timp ce scriu acum, o colega sforaie de rupe)
Si astfel, am servit o supa cu carne tocata(sper ca de vita) , taitei, si niste seminte incoltite delicioase. Si of course, picanta!
Apoi am vizitat un templu buddist. Numai asta daca as fi facut si ar fi meritat intreaga calatorie! Cand am intrat pe poarta, s-a deschis larg geamul de la biroul de info si doamnele mi-au intins un pliant intrebandu-ma cu ochi curiosi de unde sunt! Aaaaaa, Romania!
Curtea templului era foarte mare si inauntru mai multe cladiri, de la foarte mari la foarte mici unde oamenii faceau prosternari si citeau mantre. O sa am un pic de febra de la prosternari. Am meditat in fata celor Buddha, insa n-am putut sa stau mai mult de 30 min, mi-au amortit picioarele bocna. Mi-am pierdut antrenamentul la stat in genunchi.
Clopotele in forma de peste asezate la colturile streasinilor aveau un sunet magic in bataia vantului! N-as mai fi plecat! Afara, un Un Buddha Sakyamuni imens binecuvanteaza locul. Cativa pomi au inflorit si niste cotofene scandalagii zboara din loc in loc.













Dupa ce am plecat, am intrat in Coex Mall, cel mai mare complex subteran din Asia, 180 de magazine. Am servit un orez cu sos picant , ceapa si sepie. Yummy!
Apoi am mers la acvariul din mall, care e imens. Si poti vedea rechini, pisici de mare, blowfish, dar si maimute, castori, lilieci, foci, lei de mare si pinguini. Si multe altele!
In drum spre casa, un concert adhoc pe trotuar. Doi tineri cu microfoane, unul cu o chitara, altul cu o toba si un breakdancer au strans o multime de oameni in jur. Canta foarte fain, cotabita ar avea de invatat de la ei!

Si cam asta fost ziua de .... ieri, aici fiind aproape 6 dimineata :>
Vedem ce urmeaza si azi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu